tirsdag 19. oktober 2010

The Passion Of The Christ

I helgen vil jeg å se filmen ”The Passion”. Det er Mel Gibsons film om de siste tolv timer av Jesus livet. Filen kom ut i 2004 i USA. Hovedrollene spiller; James Caviezel, Maia Morgenstern, Francesco De Vito og Monica Bellucci. Jeg hørte mange veldig forskelige meninger om denne filmen. Og jeg selvfølgelig vet at det er ikke filen som vi skal glemme furt. Jeg hørte fra mange venner at det er mest alvorlig filmen de har sett i livet sitt. Og det er drama filmen ikke skrekkfilmen. Filmen fokuserer på den fysiske mishandlingen av Jesus. I filmen bruker de strek effekter i både lyd og bilder. Så halv parten av filmen er om torturere Jesus og vi kan se det på en veldig realistisk måte.  Enn annet ting er at filmen kan være lit useriøst. Mel hadde sin egen tenker hvordan kunne ser ut siste timene i Jesus livet. Men mange synes at alle katolikker skulle se den minst en gang i livet. Hvorfor? Fordi det er viktig del av katoliskk historie. Andre vil se den bare på grunn av, nydelig og dramatisk fotografert, og utrolig bra lyd- og musikkbelagt. Så nå jeg vet ikke at skulle jeg se den eller ikke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar